Trygg ehandel Fri frakt!

Fri frakt | Leverans inom 1-2 vardagar | Kundservice: 021 - 44 41 003

Varukorg: 0 varor - 0kr

VarukorgTill kassan

Kontakta oss

Vi svarar inom 24h mån-fre!

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna ni har gällande Easylover. Om du inte hittar svaret på din fråga får du självklart kontakta vår kundtjänst på info@easylover.se eller ring oss på 021 - 44 41 003.

*
*
*
*

Order

Har min order blivit godkänd?

Så fort du genomfört din beställning kommer det upp en bekräftelse på sidan. Strax efter det skickas en orderbekräftelse till dig via din angivna e-post. Om detta inte händer har din order inte blivit genomförd, eller så har du angivit fel mailadress.

Kommer jag att få en skriftlig orderbekräftelse?

Ja självklart, en orderbekräftelse skickas till din e-post strax efter att du godkänt ordern.

Ordern har kommit till ett ombud, kan jag hämta den vid senare tillfälle?

Orderns liggetid hos ombudet är 14 dagar från ankomstdagen oavsett om order är betald eller ej.

Hur vet jag att mitt paket har kommit fram?

När din order nått ett utlämningsställe får du en sms-avi till mobilnumret som du uppgivit till oss vid orderläggningen. Om du inte har gjort det får du istället avisering via e-post. På aviseringen finns ett löpnummer och information om ombudet och deras öppettider.

Kan jag ändra min order?

När du har fått ditt ordernummer är ordern låst och ej ändringsbar.

Kan jag makulera/stoppa min order?

Självklart kan du när som helst ångra ditt köp. Om du väljer att avbeställa din order går det bra att kontakta oss innan kl. 16.00 vardagar. I annat fall kan vi inte göra annat än att hänvisa till ångerrätten.

Kan jag ändra min order?

Du kan inte ändra en order online, utan du måste kontakta vår kundtjänst. Vi gör allt vi kan för att lösa din förfrågan.

Leverans

Vad kostar frakten?

Det tillkommer ingen fraktavgift. Om du väljer att betala mot postförskott tillkommer en avgift på 59 kronor.

Skickar ni alla beställningar diskret?

Alla beställningar skickas i neutrala paket. Tejpen vi använder innehåller ingen reklam och innebär att hela försändelsen skickas diskret med anonym avsändare.

Står det att paketet kommer från Easylover?

Nej det gör det inte. Avsändaren på paketet är ett namn som inte förknippas med butiken. På paketets innehållsförteckning står det ”hårvårsprodukter” som notering, vilket är en av de populäraste varorna inom e-handel.

Vad står det på paketet när det skickas utomlands?

Avsändaren på paketet är ett namn som inte förknippas med Butiken. På paketets innehållsförteckning står det ”friskvårdsprodukter” som notering.

Jag beställde innan kl. 16.00 skickar ni mitt paket idag?

Självklart! Om du beställer före kl. 16.00 mån-fre skickas din order samma dag.

Var är min beställning?

Normal leveranstid är 1-2 vardagar. Har du inte mottagit din order inom de närmsta fem dagarna ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Det kan dröja ytterligare 1-2 vardagar om bor på Gotland eller om ditt postnummer börjar på 62 eller 82-98.

Hur lång är leveranstiden?

Normal leveransid är 1-2 vardagar.

Var är min beställning?

Om du inte har mottagit din beställning inom 5 vardagar ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om försändelsen inte hämtas ut inom 14 dagar skickas den tillbaka till Easylover och betraktas som ej uthämtad leverans. Om en försändelse returneras tillbaka till oss, debiteras du en kostnad för frakt-och hantering á 199 kronor.

Kan jag ändra leveransadress till en annan än där jag bor på?

Det går jättebra att ändra till annan leveranadress, dock endast inom Sverige. Om du väljer Klarna faktura skickas ordern endast till folkbokförd adress.

Vad händer om jag har beställt en vara som är slutsåld?

Alla produkter som visas i butiken är lagervaror. Så länge inget annat anges vid produkten finns varan för omgående leverans.

Betalsätt

Vilka betalsätt har ni?

Vi erbjuder 5 olika betalalternativ. Välj mellan faktura, delbetalning, kort, direktbank och postförskott.

Är betalningen redan dragen från mitt kort?

När köpet genomförs reserveras betalningen tills ordern skickas.

Hur fungerar betalning mot postförskott?

Om du väljer postförskott som betalmetod i kassan sker betalningen kontant eller med kort på det utlämningsställe som ordern skickas till. Postförskott medför en serviceavgift á 59 kronor.

Jag vill ändra betalsätt på min order

Vi kan inte ändra betalsätt på en genomförd och ivägskickad order. Kontakta vår kundtjänst så gör vi allt vi kan för att lösa din förfrågan. Om din order redan är skickad hänvisar vi till ångerrätten.

Jag kan inte hitta min faktura, kan ni skicka en ny?

Hittar du inte din faktura hänvisar vi dig till vårt faktureringsbolag Klarna på Tel: 08 – 120 120 10.

Klarnas öppettider
Mån – Tor: 8.30 – 20.00
Fre: 8.30 – 17.00
Lör – Sön: 10 .00 – 17.00

Vem kontaktar jag för frågor om min faktura?

Har du frågor gällande din faktura hänvisar vi dig till vårt faktureringsbolag Klarna på Tel: 08 – 120 120 10.

Klarnas öppettider
Mån – Tor: 8.30 – 20.00
Fre: 8.30 – 17.00
Lör – Sön: 10 .00 – 17.00

Vad är det minsta jag kan beställa för?

Minsta köpebelopp är 99 kronor när du handlar på Easylover. Summan är exklusive portförskott och andra avgifter.

Hur använder jag min rabattkod?

Har du en rabattkod ska den anges i fältet som heter ”eventuell rabattkod” i kassan.

Byten / Reklamationer

Vilken bytesrätt har jag?

Enligt distanshandelslagen har du 14 dagars ångerätt om varan är oanvänd och ligger i originalförpackning. Easylover erbjuder dig 30 dagars öppet köp, från mottagandet av varan.

Vem bekostar frakten för en retur?

Returportot bekostas av dig som kund.

Hur reklamerar jag en vara?

Om du har en trasig produkt ber vid att kontakta vår kundtjänst för support.

Hur ångrar jag ett köp?

Om du vill använda din ångerrätt ber vi dig att kontakta vår kundservice för returanvisningar. Du behöver alltid kontakta oss innan du returnerar varor oavsett anledning. Du måste själv bekosta returporto och ansvara för att returen kommer fram. Tänkt på att returer måste skickas med Posten och ej som postförskott.

Jag har fått fel vara levererad

Har du mottagit en fellevererad vara ber vi dig kontakta vår kundservice om viken vara som blivit fel. Vi ser till att du får returinstruktioner och lägger till en ny ersättningsorder med rätt produkt. Produkten som returneras måste vara oanvänd och i samma skick som vid mottagandet.

Vem bekostar frakten om det är en reklamation?

Returportot bekostas av dig som kund tills reklamationen kontrollerats och godkänds av personal på Easylover. Pengarna för varan och returfrakten återbetalas inom kort.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning för retur/reklamation?

Från det att vi mottagit din retur eller reklamation dröjer det upp till 25 dagar innan du mottagit pengarna. Detta gäller endast om valt Klarna checkout som betalmetod vid köptillfället. Har du valt att genomföra betalningen via betalmetoden ”kortbetalning – Norge, Finland & Danmark” eller postförskott, dröjer det upp till 14 dagar innan du mottagit pengarna. Som längst upp till 30 dagar vilket är det längsta du behöver vänta enligt distans och hemförsäljningslagen.

Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat vid leverans?

Om du mottagit en order som fraktskadats av Posten måste du kontakta vår kundtjänst, info@easylover.se och meddela oss skadan. Detta ska göras inom 8 dagar. Ta gärna bilder på fraktskadan.

Ska jag betala in hela fakturan vid en retur?

Om fakturan inte har förfallit kan vi flytta fram förfallodatumet tills vi mottagit returen.

Inloggning

Kan jag handla utan att behöva registrera ett login-konto?

Ja det går alldeles utmärkt att handla utan att registrera ett konto.

Hur gör jag för att logga in på ”MIN SIDA” i butiken?

Om du redan har registerat ett login-konto på easylover.se, klickar du på knappen ”logga in”. Fyll i ditt användanamn och lösenord.

Vad hittar jag under mitt login-konto?

Här får du tillgång till tidigare köp, information om leveransen är skickad och du har möjlighet att ändra dina medlemsuppgifter.

Produktinformation

När får ni påfyllning på en slutsåld vara?

Om det är en vara som ingår i vårt basutbud inkommer den med största sannorlikhet inom några dagar. Om det är en slutsåld vara som har varit på rea kommer den troligtvis inte att fyllas på igen. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du undrar över en produkt så hjälper vi dig!

Hur gör jag om en vara går sönder?

Vi har 1 års garanti. Om en vara går sönder på ett onaturligt sätt ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Vad betyder bevaka?

Om en produkt endast går att bevaka innebär detta att den är tillfälligt slut i lager. Fler varor är på väg hem men i dagsläget går den inte att beställa. Anger du din e-post i bevakafältet skickas ett automatiskt mail till dig när produkten finns att beställa igen.

Kan jag betygsätta en produkt i butiken?

Har du har handlat av oss och vill dela med dig av dina erfarenheter till andra kunder rekommenderar vi att du recenserar produkten. Det hjälper oss men framförallt andra kunder att få veta just din åsikt om produkten.

Övrigt

Kan någon annan se att jag beställt varor från Easylover?

Nej, ingen annan kan se att du handlat hos oss. Easylover lämnar inte ut personuppgifter så som namn, postadress, personnummer, e-post eller liknande om våra kunder till tredje part. Kundens personuppgifter behandlas alltid konfidentiellt och enligt lag. Informationen om kunden används enbart för att kunna handlägga din beställning.

Skickar ni ut reklam via e-post eller brev?

Nej det gör vi inte utan endast om du har registerat dig till vårt nyhetsbrev.