Trygg ehandel Fri frakt!

Fri frakt | Leverans inom 1-2 vardagar | Kundservice: 021 - 44 41 003

Varukorg: 0 varor - 0kr

VarukorgTill kassan

Byten & Returer

Ångerrätt och öppet köp i 30 dagar
Vi erbjuder alltid 30 dagars full returrätt när du beställer från oss. Ångerrätten börjar gälla från dagen du tar emot varan och gäller under förutsättning att den retureras i oskadat, oförändrat skick. Du måste meddela vår kundtjänst, info@easylover.se så snart som möjligt men senast inom 14 dagar för att din rätt att ångra ett köp ska gälla. Returfrakten bekostas av dig som kund. Om varan skulle vara felexpedierad av oss så bekostar vi självklart hela returportot.

Det tar normalt en till 20 dagar innan du erhåller eventuell återbetalning från det att vi mottagit din retur. Dock senast inom 30 dagar vilket är det längsta du behöver vänta enligt distans- och hemförsäljningslagen. Tänk på att vi inte löser ut försändelser mot postförskott.

Vid eventuella byten använder du samma kartong eller påse som ordern skickades i, detta gör att fraktkostnaden blir så liten som möjligt. Kom ihåg att det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer tillbaka till oss.

Så här gör du vid återköp:

  1. Det enklaste sättet när du skickar tillbaka varor till oss är att använda samma kartong eller påse som du fått varorna i. I paketet finns en retursedel med vår returadress på, den använder du vid returer. För att vi ska kunna hantera din retur så snabbt som möjligt behöver du fylla i de frågorna som finns på returnotan som också finns med i paketet. Glöm inte att skicka med ditt clearing och kontonummer om du har gjort betalningen via postförskott eller mot faktura, i annat fal kan du höra av dig till vår kundtjänst för att lämna detta.
  2. Du skickar tillbaka varan i dess originalskick till returadress, EL, Box 305, 721 07 Västerås, Sverige.  Använd er retursedeln för korrekt adress.
  3. Efter att vi mottagit din vara och den blivit godkänd som retur kommer vi att betala ut din ersättning. Beroende på hur du gjort din betalning till oss kommer utbetalningen se annorlunda ut. Om du gjort din betalning mot faktura kommer du att få en ny faktura från oss med rätt belopp. Då betalar du endast för de varor som du behåller och den eventuella fraktkostnaden. Din nya faktura skickas inom 1-3 dagar efter att vi mottagit din retur.
  4. Har du gjort en kortbetalning gör vi en enkel återbetalning till den bank du gjorde köpet från.
  5. Har du fått en vara som är fel levererad och vill byta denna mot en annan måste du fylla i returnotan för fel expedierad vara. Glöm inte att ange clearing och kontonummer om du gjort din betalning genom postförskott. I annat fall kommer vi bara att betala ut din ersättning för returorden och returfrakten.

Vid felexpedierad order
Innehåller din order en fel expedierad vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående. Easylover.se kommer att stå för hela returportot av din leverans. Hur du returnerar din vara som är fel expedierad och hur du får tillbaka din betalning kan du läsa om under rubriken ”så här gör du vid återköp”. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Om din retur mot förmodan inte godkänns efter kontroll och nyttjande av ångerrätten kommer din vara att återsändas till dig och du debiteras totalt 199 kr för frakt och kontrollarbete.

Reklamation
Har du fått en vara som är skadad eller felaktigt levererad vill vi att du kontaktar vår kundtjänst, info@easylover.se så snart som möjligt. Detta måste du göra inom skälig tid. Enligt konsumentköplagen har du som kund minst 3 års reklamationsrätt efter att du mottagit varan, dessutom erbjuder easylover.se dig ett års garanti. Om ett fel ska omfattas av reklamationsrätten måste felet vara ursprungligt, d.v.s. att felet fanns där från början. En produkt som fastställs vara giltig reklamation återbetalar vi dig hela beloppet och returfrakten senast inom 30 dagar efter att vi mottagit varan. Fel som uppstått i samband med vanligt slitage räknas inte som ursprungligt och kan ej nyttjas av reklamationsrätten. Glöm inte att skriva vad som är felet på returnotan/reklamation Returfrakten betalar du som kund till dess att vi kontrollerat och godkänt reklamation då ersättning betalas ut. Om reklamationen inte godkänns returneras varan och du debiteras för samtliga kostnader som uppstår i samband med returen, totalt 149 kronor. 

För att du ska undvika att reklamera en vara som egentligen fungerar behöver du felsöka varan själv. Om du fortfarande efter kontroll anser att det är ett fabrikats fel är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi hjälper dig på bästa sätt för att du ska känna dig helt nöjd.

Transport och skador
Om varan är skadad eller kommer bort under transporten till dig som kund är EasyLover.se betalningsansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är skadad måste du inom skälig tid meddelas detta till vår kundtjänst. Vid retur från kund till oss, ansvarar kunden för eventuella skador som kan uppstå under transport.

Returfrakt och återbetalning
Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att returen kommer fram. Det tar normalt en till två veckor innan du erhåller återbetalning från det att vi mottagit din retur. Dock senast inom 30 dagar. Tänk på att vi inte löser ut försändelser om den är betald mot postförskott.